Konwersatorium Naukowe PWSZ Wałbrzych

piątek, 9.6.2017 16:55 2405 0

W Centrum Nauki i Sztuki „Stara Kopalnia”, w Wałbrzychu odbyła się kolejna, II edycja Konwersatorium Naukowego pt. „Młodzi Logistycy dla Aglomeracji Wałbrzyskiej”. Głównym celem organizowanego przez działające przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. A. Silesiusa w Wałbrzychu Koło Naukowe Młodych Logistyków „Just in Time” konwersatorium było przedstawienie wyników studenckich projektów badawczych oraz dyskusja na temat rozwoju i problemów Aglomeracji Wałbrzyskiej.

Intencją organizatorów było także integrowanie środowiska akademickiego oraz społeczno-gospodarczego, w tym przedstawicieli różnych instytucji publicznych działających na obszarze Aglomeracji. Studenci kierunku logistyka zaprezentowali wyniki sześciu projektów badawczych, które powstały pod kierunkiem opiekuna KNML „Just in Time” - dr Beaty Detyny. Były to:

  1. „Mapa emocjonalna” na przykładzie miasta Wałbrzycha, wykonawcy projektu: inż. Magdalena Runke – I rok kierunku logistyka (II-go stopnia), inż. Monika Szymczyk - I rok kierunku logistyka (II-go stopnia), Paweł Rakowski – II rok kierunku logistyka (studia I stopnia);
  2. Jakość usług transportowych świadczonych przez Koleje Dolnośląskie w ocenie użytkowników z Aglomeracji Wałbrzyskiej, wykonawcy projektu: inż. Magdalena Runke – I rok kierunku logistyka (studia II-go stopnia), inż. Monika Szymczyk – I rok kierunku logistyka (studia II-go stopnia);
  3. Problem kongestii w mieście Wałbrzych – analiza oraz propozycja rozwiązań naprawczych, wykonawcy projektu: Wojciech Werner - III rok kierunku logistyka (studia I stopnia), Magda Ślebioda - III rok kierunku logistyka (studia I stopnia), Paweł Wolski - III rok kierunku logistyka (studia I stopnia), Marcin Kuligowski - III rok kierunku logistyka (studia I stopnia);
  4. Wpływ stref parkowania na komfort podróży i życia w Wałbrzychu, wykonawcy projektu: Marta Bednarek – I rok kierunku logistyka (studia I stopnia), Anna Ciesielska – I rok kierunku logistyka (studia I stopnia);
  5. Analiza i ocena rozwoju tras rowerowych na obszarze Aglomeracji Wałbrzyskiej, wykonawcy projektu: Magda Ślebioda - III rok kierunku logistyka (studia I stopnia), Marcin Kuligowski - III rok kierunku logistyka (studia I stopnia), Sławomir Olszewski - III rok kierunku logistyka (studia I stopnia);
  6. Propozycje usprawnień w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi na przykładzie miasta Wałbrzycha i Boguszowa - Gorc, wykonawcy projektu: Patryk Chwedczuk – I rok kierunku logistyka (studia I stopnia), Kacper Wysocki – I rok kierunku logistyka (studia I stopnia).

Do udziału w dyskusji zaprosiliśmy przedstawicieli władz samorządowych z terenu Aglomeracji Wałbrzyskiej, przedstawicieli środowiska akademickiego (w tym studentów PWSZ AS) oraz nauczycieli i uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Na spotkaniu obecni byli m.in.:

  • dr Roman Szełemej – Prezydent Miasta Wałbrzycha,
  • mgr Zygmunt Nowaczyk – Z-ca Prezydenta Miasta Wałbrzycha,
  • mgr Anna Żabska – Dyrektor Centrum Nauki i Sztuki „Stara Kopalnia”,
  • mgr Józef Piksa, Dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
    w Wałbrzychu,
  • dr hab. inż. Jerzy Detyna, prof. nadzw. Politechniki Wrocławskiej – Pełnomocnik Prezydenta Miasta Wałbrzycha ds. współpracy z uczelniami wyższymi, Prezes Wałbrzyskiego Towarzystwa Naukowego,
  • mgr Robert Wróbel – Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Wałbrzychu, Wiceprezes Wałbrzyskiego Towarzystwa Naukowego,
  • dr inż. Marian Molasy – wykładowca w Instytucie Przyrodniczo-Technicznym, na kierunku logistyka,
  • dr Robet Krzemień – wykładowca w Instytucie Przyrodniczo-Technicznym, na kierunku logistyka,
  • mgr Natasza Grabińska – nauczyciel z Zespołu Szkół nr 5 im. M. T. Hubera w Wałbrzychu,
  • mgr Monika Rakoczy – nauczyciel z Zespołu Szkół nr 5 im. M. T. Hubera w Wałbrzychu.

W opinii organizatorów cykliczne Konwersatorium Naukowe „Młodzi Logistycy dla Aglomeracji Wałbrzyskiej” ma znaczenie nie tylko informacyjne, promocyjne oraz integrujące środowisko akademickie i społeczno-gospodarcze, ale także motywujące studentów do podejmowania działalności w kołach naukowych i prowadzenia własnych badań. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)