komunikaty.doba.pl

Walimska wyprawa nad morze

wtorek, 8.8.2017 07:00 , komentarze: 0 , odsłony: 162
kategorie artykułu:

Już po raz 10 nasze dzieci spędzały wakacje nad morzem w zaprzyjaźnionej Gminie Wolin, a dokładniej  w gimnazjum w Sierosławiu. Była to wycieczka integracyjna z elementami profilaktyki, której celem jest propagowanie zdrowego sposobu życia oraz mody na aktywny wypoczynek.

Wyjazd finansowany jest przez Urząd Gminy w Walimiu. Zakwaterowanie zapewniła nam pani dyrektor Publicznego Gimnazjum w Sierosławiu. Oczywiście najważniejsze były nasze wyprawy nad morze i pobyt na plaży – zabawy w piasku, gry i zabawy ruchowe, poszukiwanie muszli, a przede wszystkim pływanie. Nad bezpieczeństwem pobytu nad morzem czuwali ratownicy. Ten tydzień bogaty był w wiele ciekawych przeżyć i wypraw.

Jak zwykle mieliśmy okazję zwiedzić osadę Wikingów na wyspie Wolin. Zwiedzając zabudowania mieszkalne i rzemieślnicze można było zobaczyć jak wyglądało życie codzienne dawnych ludzi, jak mieszkali i pracowali. We wnętrzu starych chat zobaczyliśmy repliki mebli, narzędzi oraz przedmiotów codziennego użytku sprzed 1000 lat. Bardzo ciekawa była także wycieczka do Muzeum Regionalnego im. Andrzeja Kaubego w Wolinie, po którym oprowadził nas Dyrektor Ryszard Banaszkiewicz, ciekawie opowiadając historię  miasta Wolin i jego mieszkańców.

Odwiedziliśmy także Muzeum Figur Woskowych w Międzyzdrojach oraz wystawę czarów i magii. Wielką atrakcją była wizyta w Forcie Gerharda w Świnoujściu, gdzie zostaliśmy przygotowani do służby wojskowej. Szturmem zdobyliśmy wystawę klocków LEGO. Wieczory spędzaliśmy na zabawach i grach sportowych, na pogawędkach na temat zdrowego stylu życia,  a także przy ognisku i spotkaniach koleżeńskich. Miło wspominamy czas spędzany w Sierosławiu, wyjątkową gościnność i uprzejmość tamtejszych mieszkańców, szkoda, że ten tydzień pobytu nad morzem mija tak szybko.